A zöldség- és a gyümölcstermesztés az egyik legfőbb kitörési pontja a magyar mezőgazdaságnak; ehhez adottak a természetes feltételek, így a földrajzi, a domborzati, éghajlati viszonyok - hangsúlyozta a Földművelésügyi Minisztérium (FM) élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára a Mirelite márka 70 éves évfordulója alkalmából rendezett kiállítás megnyitóján.
Zsigó Róbert a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeumban úgy fogalmazott: a mezőgazdaság és az élelmiszer-feldolgozás szoros kapcsolatát jelzi, hogy az élelmiszeripar a mezőgazdaságban megtermelt alapanyagok kétharmadát használja fel. Az államtitkár kiemelte: a 2013-ban elfogadott élelmiszerlánc-biztonsági stratégia azt kívánja segíteni, hogy a magyar családok minél több egészséges és biztonságos, kiváló minőségű magyar élelmiszerhez jussanak.
Emlékeztetett arra, hogy a Mirelite márka hét évtizede, 1945 óta ismert a magyar piacon. A márka mostani gyártója, a Mirelite Mirsa Zrt. 100 százalékban magyar családi vállalkozásként működik. A társaság az egyik legjelentősebb, több mint 200 embert foglalkoztató magyar családi vállalkozás, amely évente mintegy 15 ezer tonna gyorsfagyasztott terméket állít elő.
A termékek 85 százaléka zöldség-, 10 százaléka gyümölcs- és mintegy 5 százaléka a tésztás, a húsos valamint a félkész ételféle. A cég termékeinek mintegy 60 százalékát belföldön, a fennmaradó hányadot pedig külföldön értékesítik. Kiemelte, hogy a Mirelite Mirsa Zrt. nagy gondot fordít az innovációra. Az elmúlt két évben összesen 1,15 milliárd forintot költöttek technológiai és termékfejlesztésre.
Zsigó Róbert jelezte: a földművelésügyi kormányzat kidolgozta és reményei szerint a kormány hamarosan elfogadja az Élelmiszeripari Fejlesztési Stratégiát. A stratégia egyik legfontosabb célja, hogy innovatív, technológiailag fejlett, kiszámíthatóan gazdálkodó, versenyképes cégek jöjjenek létre, munkát adva minél több embernek, és fenntartva a magyar élelmiszeripar évtizedes, évszázados hagyományait.
Losó József, a Mirelite Mirsa Zrt. igazgatósági elnöke az MTI-nek elmondta: az előzetes becslések szerint a cég 2014-ben 3,45 milliárd forintos árbevételt ért el, mintegy 1 milliárd forinttal haladva meg az előző évit. Ez a jelentős bevétel-növekedés a társaság innovációs gyakorlatának köszönhető - tetet hozzá. A cégnél az idén is dinamikus - legalább 10 százalékos, de ezt inkább meghaladó - árbevétel-növekedésre számítanak.