A veszettséggel kapcsolatos tudnivalókat bemutató figyelemfelhívó kampányt indított a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH). Az Európai Unió társfinanszírozásával megvalósuló program célja, hogy bővítse a lakosság betegséggel kapcsolatos ismereteit. Az információkat változatos eszközökkel, többek között szórólapokon, a közösségi médiában közzétett reklámfilmmel és informatív weblapon is terjeszti a hivatal.
A veszettség agy- és gerincvelő-gyulladással járó, halálos betegség, mely az Európai Unió területén, a tagállamok sikeres mentesítési programjainak köszönhetően, egyre inkább visszaszorul. Az Európai Bizottság célkitűzése, hogy 2020-ra az EU valamennyi tagállamában felszámolják a betegséget. A NÉBIH – Európai Uniós társfinanszírozással megvalósuló – kommunikációs kampányának célja, hogy a lakosság ismereteinek bővítésével is segítse a mentesítési program sikerét.
A veszettség mentesítési program számos kommunikációs eszközt igénybe vesz, hogy az információkat eljuttassa a lakossághoz: a NÉBIH szórólapokat helyez el többek között iskolákban, ifjúsági- és turistaszervezeteknél és kulturális intézményekben. A közösségi médiában társadalmi célú reklámfilm formájában találkozhatnak majd a témával az emberek és informatív weboldal (www.veszettsegmentesites.hu) is készült.
A kampány célkitűzése, hogy a lakosság felismerje a betegségre utaló tüneteket és jelentse a veszettségre gyanús állatokat az állategészségügyi hatóság felé, ugyanakkor a városokban is egyre gyakrabban megjelenő, egészséges rókák ne okozzanak felesleges riadalmat.
A kampány fő üzenete: „Ha olyan rókát vagy egyéb vadállatot lát, amely hagyja magát néhány lépésre megközelíteni, vagy támadó magatartást mutat, esetleg róka, vagy más vadállat tetemét találja meg, értesítse a helyileg illetékes állategészségügyi hatóságot, vagy hívja a NÉBIH Zöld számát, a +36 80 263 244 telefonszámot!”
A kampányanyagok (szórólap, logó, reklámfilm stb.) megtekinthetők és letölthetők a NÉBIH honlapján:
http://portal.nebih.gov.hu/-/ne-habozz-a-veszettsegrol-szol-a-nebih-uj-figyelemfelhivo-kampanya