Befejeződött a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) „EKOP-2.A.3-2013-2014-0002” azonosító számú projektje, melynek során a hivatal megteremtette a kapcsolódás lehetőségét a központi elektronikus fizetési és elszámolási rendszerhez (EFER). A fejlesztés révén a hivatal ügyfelei több új elektronikus fizetési lehetőséget is igénybe vehetnek a jövőben.

A „NÉBIH kapcsolódása a központi elektronikus fizetési és elszámolási rendszerhez” elnevezésű projekt célja, hogy a hivatal ügyfelei számára újabb elektronikus fizetési megoldásokat nyújtson az eddigi lehetőségek megtartása mellett. A fejlesztések eredményeként három lehetőséggel bővülnek a fizetési módok:

-     Bankkártyás fizetés POS (point of sale) terminálon keresztül;
-     Internetes bankkártyás fizetés (VPOS – virtual point of sale);
-     Házibank fizetési mód.

A csatlakozással lehetővé válik az elektronikus fizetés az intézmény informatikai rendszerei esetében. A fejlesztés megfelelően kiszolgálja a különböző szakrendszerek igényeit, továbbá kellő rugalmasságot biztosít a számos szakrendszerrel és különálló gazdálkodási rendszerrel rendelkező NÉBIH számára. A banki kapcsolatok és a technológia megoldások szempontjából az elektronikus fizetési módok konszolidációja is megvalósul.

Az EFER a közigazgatási elektronikus ügyintézés érdekében tett törekvésekhez illeszkedően nyújt elektronikus fizetési szolgáltatást. A rendszer lehetővé teszi az egy ügyhöz tartozó, több jogcímen fizetendő tételek egy tranzakcióval történő fizetését, és elvégezi az elszámolást a célszámlák irányába. Emellett előállítja az utalási megbízás analitikáját is, melyet átad a csatlakozó szervezet részére és végül elvégzi a tranzakciós díjelszámolást.