A helyben előállított, ellenőrzött termékek iránt egyre növekszik a magyar vásárlók érdeklődése, ezt a pozitív folyamatot kívánja erősíteni a Földművelésügyi Minisztérium azzal, hogy az idei évet a Helyi termék évének nyilvánította - jelentette be Zsigó Róbert államtitkár a Magyar Ízek Húsvéti Vásáron.

Zsigó Róbert a Magyar Ízek Húsvéti Vásárát beharangozó sajtótájékoztatón emlékeztetett: a kormány 2010 után olyan intézkedéseket, jogszabály-módosításokat hozott, amelyekkel könnyítette a kistermelői tevékenység végzését, a kistermelői piacok létrehozását. E piacok száma az elmúlt négy évben megduplázódott, mára 214 működik az országban - tette hozzá.

Fotó: Botár Gergely

Az államtitkár felhívta a figyelmet: amellett, hogy a szaktárca szeretné növelni a fogyasztói tudatosságot, a tematikus év fontos programjának tartja azt is, hogy a kistermelők szakmai ismereteit bővítse. Ezért a Földművelésügyi Minisztérium a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatallal, és a Nemzeti Művelődési Intézettel közösen a termelők számára létrehoz egy on-line tudásbázist, valamint szakmai fórumokat szervez az ország számos pontján.

Fotó: Botár Gergely

A fogyasztóknak, a termelőknek, a helyi piacok üzemeltetőinek szóló honlap is megkezdte működését (http://www.helyboljobb.hu/), valamint a kezdeményezés facebook profilján is folyamatosan frissülő információkhoz juthatnak az érdeklődők.

Fotó: Botár Gergely

Spányik Péter, a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketig Vezérigazgatóságának irodavezetője elmondta: kiemelt figyelmet kívánnak fordítani a magyar sertéshús népszerűsítésére bel- és külföldön egyaránt. Szeretnék, ha a kampány segítségével nőne a magyar sertéshús ismertsége és keresettsége. A kampányra 30 millió forint áll rendelkezésre - mondta az irodavezető az MTI kérdésére, hozzátéve, hogy nemcsak belföldön, hanem Magyarország határain túl is szerveznek rendezvényeket a magyar sertéshús népszerűsítésére.