A pedagógus-életpályamodell egyik tapasztalata az, hogy növekedett a tanári pálya attraktivitása - mondta Palkovics László oktatási államtitkár a Magyar Idők keddi számában.
A lapnak adott interjúban kifejtette, hogy a két fő cél a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentése és a mindenki számára hozzáférhető minőségi oktatás feltételeinek megteremtése. Az előbbit támogatja a nemrég indult Koala program, amelynek részeként 1500 iskola pedagógusainak adnak új módszertani eszköztárat a tanulási hátrányok leküzdésére.
Az államtitkár elmondta, 270 milliárd forint áll rendelkezésre a 2014-2020-as uniós támogatási időszakban, ebből 125 milliárd forintot infrastruktúra-fejlesztésre fordítanak. Iskolákat építenek, a meglévőket renoválják, és megújítják az oktatási intézmények eszközállományát is, 145 milliárd forintot pedig tartalomfejlesztésre költenek, például digitális tananyagokra, az új Nemzeti alaptanterv (Nat) kidolgozására és arra, hogy milyen módszereket kell alkalmazni ahhoz, hogy csökkenjen a végzettség nélküli iskolaelhagyás.
A négy évvel ezelőtt bevezetett pedagógus-életpályamodell eredményeiről elmondta, hogy nőtt a tanári pálya attraktivitása és nőtt a tanári hivatás becsülete. 170 ezer pedagógus dolgozik a magyar köznevelési rendszerben, és majdnem mindenhol tudták pótolni a 4000 nyugdíjba vonuló pedagógust. Hozzátette: egyre többen választják hivatásuknak a tanári pályát, ami egyrészt a pedagógus-életpályamodell által teremtett kiszámíthatóságnak köszönhető, másrészt a Klebelsberg-ösztöndíjnak.
Az új Nemzeti alaptanterv kidolgozásáról közölte, készül az első változat, Csépe Valéria miniszteri biztos irányítja a munkát. Ha a szakemberek végeztek, széles körű konzultáció kezdődik. Létrejött az Eszterházy Károly Egyetemen belül egy kutatóintézet, ennek kimondottan az alaptanterv támogatása a feladata - fejtette ki Palkovics László a Magyar Időkben.