Fontos, hogy a diákok elkötelezettek legyenek a fenntartható fejlődés és a környezetvédelem ügye mellett - mondta Maruzsa Zoltán köznevelési helyettes államtitkár egy a témában rendezett nemzetközi konferencián szerdán Budapesten.
A kétnapos tanácskozáson a Kárpátok Keretegyezményt aláíró államok képviseltetik magukat mintegy hetven delegálttal.
Maruzsa Zoltán kiemelte: a kormány 2014-ben kezdeményezte a fenntarthatósági témahét bevezetését Magyarországon annak érdekében, hogy a hagyományos tantervi, tanórai kereteket meghaladva minden évben a fenntarthatóságra és környezetvédelemre neveljék a magyar diákokat. Ez egy nagyon sikeres program - értékelt a helyettes államtitkár, hozzátéve: tapasztalataikat szeretnék megosztani a szerdán kezdődött nemzetközi konferencián.
Maruzsa Zoltán rámutatott: a Kárpátok régiójában sem a környezetszennyezés, sem az egyéb problémák nem állnak meg az országhatároknál. Közös feladat ezek együttes kezelése, és az, hogy a fenntartható fejlődés, a környezetvédelem fontosságának jegyében neveljék a gyermekeket - hangsúlyozta.
Jelezte: a tanácskozáson bemutatják azokat a magyarországi kezdeményezéseket - a fenntarthatósági témahetet, a zöld óvoda-, ökoiskola-programokat -, amelyeket az oktatási rendszerben vezettek be annak érdekében, hogy a tanulók elkötelezettek legyenek a környezetvédelem ügye mellett.
A Kárpátok Keretegyezményt a Kárpátok védelméről és fenntartható fejlődéséről hét ország (Csehország, Lengyelország, Magyarország, Románia, Szerbia, Szlovákia és Ukrajna) írta alá 2003 májusában Kijevben. A 2006 januárjában életbe lépett egyezmény a régió egyetlen, fenntarthatósággal foglalkozó többszintű kormányközi hálózata. A keretegyezmény aláíróinak közös víziója az egységes szakpolitika és az együttműködés megvalósítása a Kárpátok védelme és fenntartható fejlődése érdekében - olvasható az MTI-hez eljuttatott háttéranyagban.
Magyarország mint a keretegyezmény soros elnöke, a fenntarthatóságra való nevelés témájában rendez nemzetközi konferenciát. A tanácskozás központi témái a fenntarthatóságra való nevelés egészintézményes megközelítése a pedagógusok jó gyakorlatainak támogatásért, illetve azon nevelői kompetenciák, amelyek képessé teszik a pedagógusokat a minőségi oktatásra.