A következő tanévben is folytatódik az OkosMozi program, amely Milorad Krstic Ruben Brandt, a gyűjtő című animációs filmjéhez kapcsolódva a középiskolás korosztály élményszerű művészeti oktatását célozza.
Fekete Péter kultúráért felelős államtitkár a program csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján hangsúlyozta: kiváló ötlet ennek a rendkívül szórakoztató, nagyon izgalmas filmnek a segítségével felhívni a középiskolások figyelmét a festészet, szobrászat, építészet, filmtörténet, design, zene és cirkuszművészet nagy alkotásaira.
László Marcell, az OkosMozi online fejlesztője, a film animációs rendezője hozzátette: Milorad Krstic festőművészként a művészetről szeretett volna készíteni egy izgalmas filmet, ezt végül egy film noir hangulatú krimiként valósította meg.
Az animációs film háromszáznál is több képzőművészeti, zenei, filmtörténeti, építészeti és egyéb művészeti utalást vonultat fel - jegyezte meg.
Kurdy-Fehér János, az OkosMozi ötletgazdája, a Ruben Brandt, a gyűjtő producere elmondta, hogy a film hordozta tudásanyag feldolgozására indították el az OkosMozi programot, többek között az Uránia Nemzeti Filmszínházzal, a Szépművészeti Múzeummal és a Ludwig Múzeum - Kortárs Művészeti Múzeummal partnerségben.
A program három pillérből áll: a diákok ingyenes vetítéseken, majd beszélgetéseken vehetnek részt az Urániában, ezt követően a www.okosmozi.hu honlap tudástárában felfejthetik a film művészeti utalásait, közben pedig követhetik a program interaktív Facebook-oldalát és eseményeit - tette hozzá Kurdy-Fehér János.
László Marcell elmondása szerint a folyamatosan bővülő online tudástár középiskolás célközönsége először a művészeti alkotások filmben szereplő remake-jeivel találkozhat a honlapon, ahol tovább tud lépni az eredetire, majd pedig annak leírására és Wikipedia-szócikkére.
Mint a szervezők elmondták, a mozilátogatások és az azokhoz kapcsolódó beszélgetések, valamint nyereményjáték nyáron szünetelnek, a következő tanévben azonban folytatódnak az Urániában, illetve a tervek szerint immár vidéki helyszíneken is.