Örömmel olvastam a miskolci és a zuglói tantestület mai levelét, amelyben a minisztérium által kezdeményezett Köznevelési Kerekasztalt a helyi pedagógusok pozitívan fogadják. A Kerekasztal elindításával az a célunk, hogy őszinte és nyitott fórumot teremtsünk annak, hogy a közneveléssel kapcsolatos felvetéseket megtárgyaljuk. A kormány számára első a gyermek, a köznevelés céljainak meghatározásakor, a működtetés feltételeinek kialakításakor és a jövőbeni döntéseknél is a gyermekek érdekeit tartjuk szem előtt. A párbeszéd elkezdődött és ennek a gyermekek a legfőbb nyertesei.
A polgári kormányzást megelőző, de hatásaiban sajnos máig érezhető rossz iskolarendszer miatt a magyar gyermekek teljesítménye romlott, a területi és anyagi egyenlőtlenségek miatt egyre nőtt a leszakadás. A rossz és felelőtlen finanszírozási rendszer miatt több száz kistelepülés maradt iskola nélkül és több ezer pedagógus maradt állás nélkül, és aki dolgozott, az is teljes létbizonytalanságban. E súlyos problémák miatt megkerülhetetlen volt, hogy belevágjunk a köznevelési rendszer átalakításába.
A közelmúltban végrehajtott reformok célja, hogy a gyermekek a lehető legjobb oktatásban és erkölcsi nevelésben részesüljenek, és ehhez a kormány minden szükséges eszközt igyekszik megteremteni. A pedagógusok számára kiszámítható életpályát és a rendszerváltás óta legnagyobb béremelést biztosítjuk, amelyre eddig 234 milliárd forintot költöttünk. A pedagógusok bérért, a béremelésükért és az iskolák fenntartásáért az állam felelősséget vállalt, ahogy a tanárképzés megújításáért is. Több mint félezer iskolát újítottunk fel és további 210 milliárd forint értékben indítunk újabb iskolafejlesztéseket. A szülők terhét is minden eszközzel igyekszünk csökkenteni, a rendszerváltás óta soha ennyi gyermek nem volt részese az ingyenes gyermekétkeztetésnek és az ingyenes tankönyvellátásnak, mint most.
A köznevelés átalakításával járó feladatok nem értek véget, és jól tudjuk, hogy van min javítani. A pedagógusok felvetéseit meghallgatva már döntöttünk, hogy egyharmadára csökkentjük a pedagógusok adminisztrációs terheit, csökkentjük a tanfelügyeleti, az értékelési és minősítési terheket, javítjuk a KLIK működését. Minden más felvetést is megvizsgálunk, amely a gyermekek érdekét és az oktatás színvonalának javítását szolgálja. A pedagógusok, tehát számíthatnak a kormányra, és bízok abban, hogy a kormány is számíthat a pedagógusokra, mert a párbeszédnek és az együttműködésnek a gyermekek a legfőbb nyertesei.