Dr. Palkovics László felsőoktatásért felelős államtitkár kezdeményezésére megtartották a Duális Képzési Tanács megalakulását előkészítő egyeztetést.

A Duális Képzési Tanács 13 tagját – az oktatásért felelős miniszter javaslatára – a Miniszterelnök nevezi majd ki három évre. Két tagot az oktatásért felelős miniszter, két tagot a foglalkoztatáspolitikáért felelős miniszter, egy tagot az agrárpolitikáért felelős miniszter, egy tagot az állami vagyon felügyeletéért felelős miniszter, három tagot a Magyar Rektori Konferencia, két tagot a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, egy tagot a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara, és egy tagot a Magyar Mérnöki Kamara delegált. A miniszterelnöki kinevezést megelőzően a már delegált tagokat hívta egyeztetésre a felsőoktatásért felelős államtitkár.

Palkovics László az egyeztetésen elmondta: a létrehozandó Duális Képzési Tanács a duális képzés tartalmi részével és a vállalatok akkreditációjával, minősítésével foglalkozik majd. A Tanács a miniszter felkérésére javaslatokat tehet, szakértői véleményt alkothat, valamint oktatáspolitikai és fejlesztési döntéseket megalapozó elemzéseket és kutatásokat készíthet. A testület munkájának célja, hogy 2015 szeptemberétől egyre több felsőoktatási intézményben induljanak duális képzések.

A törvény szerint a jövőben teljes idejű képzés duális képzésként is megszervezhető. Műszaki, informatikai, agrár, természettudományos vagy gazdaságtudományi területen lehet indítani gyakorlatigényes alapképzési szakon, illetve e képzési területhez tartozó mesterképzési szakon. A duális képzés gyakorlatorientált képzés, az egyetemi elméleti időszakot egy gyakorlati, kiegészítő fázis követi a képzésbe bevont vállalatnál, anélkül, hogy az elméleti rész tartalma csökkenne.

Palkovics László az ülésen hangsúlyozta: a duális képzés bevezetése egy komoly mérföldkő a felsőoktatási intézmények hazai gazdaságba való integrálódási folyamatában. Az államtitkár hozzátette: az év végéig elfogadásra kerülő felsőoktatási koncepció egyik kiemelt célja, hogy erősödjön a felsőoktatás és az üzleti szféra kapcsolata, továbbá az egyetemi és főiskolai képzések jobban igazodjanak a gazdasági és társadalmi igényekhez.