A tényeken alapuló tervezés és projekt-megvalósítás fontosságáról beszélt Dr. Köpeczi-Bócz Tamás, az Emberi Erőforrások Minisztériumának EU fejlesztéspolitikáért felelős államtitkára 2015. szeptember 16-án az Oktatási Hivatal és az Educatio Társadalmi Szolgáltató Non-profit Kft által gondozott TÁMOP-3.1.10 projektzáró konferenciáján.
A szakmai programban kiemelt helyet kapott a projekt legfontosabb eredményének, az Integrált Köznevelési Elemző Rendszer, az IKER átfogó bemutatása. Az IKER célja, hogy a rendszerszintű ágazati programok és intézkedések tervezéshez szükséges adatokat, információkat összegyűjtse és elemezze. A rendszer segítségével a projekt végére elkészülnek azok az elemzések, amelyek objektív, egységes szempontok alapján mutatják be a hazai köznevelési intézményeket, és a köznevelés - mint közszolgáltatás - minősége, színvonala terén megfigyelhető különbségekre való rámutatással érdemi információkat biztosítanak a helyi szintű oktatásirányítási döntések megalapozásához, az adatokra, tényekre építkező döntéshozatal megerősítéséhez.
Dr. Köpeczi-Bócz Tamás szerint a tényeken alapuló tervezés alapja a hatékonyságnövelésnek. Segít az egyenlőtlenségek felismerésében, a bevált gyakorlatok beazonosításában, valamint fejlesztéspolitikai innovációt mutat. Fontos szempontok mindemellett a minőség, a szubszidiaritás, és az arányosság. Mint mondta, a tényeken alapuló szakpolitika-alkotás alkalmazott eszközeinek első eredményei többek között a racionálisabb döntéshozatal, a szakmai forrásfelosztás, az ágazatok közötti kooperáció növelése, az adminisztrációs terhek csökkenése.