Emberi Erőforrások Minisztériuma
Székhely: 1054 Budapest, Akadémia u. 3.,
Központi telefonszám: +36-1-795-1200
ugyfelszolgalat@emmi.gov.hu
Központi Ügyfélszolgálati Iroda
Címe: 1055. Budapest, Szalay u. 10-14. (Bejárat: Honvéd és Szalay utca sarok)
Személyes ügyfélfogadás szociális, egészségügyi és közoktatási ügyekben:
hétfőtől péntekig 8-12 óráig
A Központi Ügyfélszolgálati Iroda telefonos elérhetőségei:
hétfőtől csütörtökig 8-17 óráig, pénteken 8-12 óráig
- szociális és családtámogatási ügyekben: (06-1) 795-3168
- közoktatási és egészségügyi ügyekben: (06-1) 795-4755
A köznevelés rendszerében kiállított bizonyítványok külföldön történő felhasználásához szükséges felülhitelesítés* személyes ügyfélfogadási időben, vagy előzetesen egyeztetett időpontban történik. (Tel: 06-1 -795- 4755)
A szervezet működésével összefüggő integritási és korrupciós kockázatokra vonatkozó bejelentéseket az Emberi Erőforrások Minisztériuma az alábbi elérhetőségeken fogadja:
Tel: +36 (1) 896-6078
Email: integritas@emmi.gov.hu
A Központi Ügyfélszolgálati Iroda e-mail címe:
ugyfelszolgalat@emmi.gov.hu
Honlapja: www.emmiugyfelszolgalat.gov.hu
Az EFOP, RSZTOP, TÁMOP, TIOP és HEFOP prioritások támogatási konstrukcióival kapcsolatos információ-szolgáltatás az Európai Uniós Fejlesztések Végrehajtásáért Felelős Államtitkárság által működtetett ügyfélszolgálat feladat- és hatáskörébe tartozik.
TÁMOP-TIOP és EFOP-RSZTOP Operatív programokhoz kapcsolódó Ügyfélszolgálat
Levelezési cím: 1385 Budapest, Pf. 818.
Tel.: +36 1/273-4250
E-mail: eutamogatas@emmi.gov.hu
www.palyazat.gov.hu
Cím: 1054 Budapest, Akadémia utca 3.
Telefonszám: (1) 795 - 4083, (1) 896 - 5410
Parlamenti Államtitkárság
Cím: 1054 Budapest, Akadémia utca 3.
Telefonszám: (1) 795 - 3201
Egészségügyért Felelős Államtitkárság
Cím: 1054 Budapest, Akadémia utca 3.
Telefonszám: (1) 795 - 1279, (1) 795 - 1280
Család- és Ifjúságügyért Felelős Államtitkárság
Cím: 1055 Budapest, Szalay u. 10-14.
Telefonszám: (1) 795 - 3168
Köznevelésért Felelős Államtitkárság
Cím: 1055 Budapest, Szalay u. 10-14.
Telefonszám: (1) 795 - 4260
Cím: 1055 Budapest, Szalay u. 10-14.
Telefonszám: (1) 896 – 7882
Sportért Felelős Államtitkárság
Cím: 1054 Budapest, Hold u. 1.
Telefonszám: (1) 795 - 3248
Szociális Ügyekért Felelős Államtitkárság
Cím: 1054 Budapest, Báthory u. 10.
Telefonszám: (1) 896 - 4920
Nemzetközi Ügyekért Felelős Államtitkárság
Cím: 1051 Budapest, Széchenyi tér 7-8.
Telefonszám: (1) 795 – 8468
Európai Uniós Fejlesztéspolitikáért Felelős Államtitkárság
Cím: 1055 Budapest, Szalay u. 10-14.
Telefonszám: (1) 795 – 9253
Kapcsolat az EMMI Sajtó és Kommunikációs Főosztályával:
Cím: 1054 Budapest, Akadémia utca 3.
E-mail: sajto@emmi.gov.hu
*A felülhitelesítésről: „A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 93. §-a úgy rendelkezik, hogy „Ha a köznevelés rendszerében kiállított okiratot külföldön kívánják felhasználni, azokat hitelesíteni kell, megfelelő felülhitelesítéssel kell ellátni, feltéve, hogy nemzetközi szerződés másképpen nem rendelkezik. A hitelesítést az iskola fenntartója, kormányhivatal által működtetett érettségi vizsgabizottság, a jogutód nélkül megszűnt köznevelési intézmény esetén - a területileg illetékes levéltár adatszolgáltatása alapján - a kormányhivatal végzi el, és az oktatásért felelős miniszter, a külpolitikáért felelős miniszter és az okirat felhasználása szerinti állam magyarországi külképviselete hitelesíti felül.”
Fentieknek megfelelően a magyarországi köznevelési intézmények által kiállított bizonyítványokat, igazolásokat és egyéb okiratokat az alábbi eljárás szerint kell felülhitelesíteni:
A felülhitelesítés (közbenső és apostille hitelesítés) az eredeti bizonyítványon, másodlaton vagy a bizonyítványt kiállító intézmény (megszűnt intézmény esetén a jogutód intézmény; jogutód nélkül megszűnt intézmény esetén az irattárát kezelő szerv adatszolgáltatása alapján a területileg illetékes kormányhivatal) által hitelesített másolaton történik, amelyet a fenntartó ellát fenntartói pecséttel.
A köznevelési okiratok közbenső hitelesítését az EMMI Központi Ügyfélszolgálati Irodája végzi (1055 Budapest Szalay u. 10-14. Ügyfélfogadás: előzetes egyeztetés alapján a jelzett telefonszámon). A közbenső hitelesítéssel kapcsolatos eljárás díjmentes.
Ha az okiratot kiállító intézmény jogutóddal megszűnt vagy átszervezett köznevelési intézmény állította ki, a közbenső hitelesítéshez be kell szerezni a jogutód igazolását arról, hogy az okiratot a jogelőd intézmény állította ki.
A jogutód nélkül megszűnt köznevelési intézmények esetében a területileg illetékes kormányhivataltól szükséges igazolást beszerezni arról, hogy az okiratot jogutód nélkül megszűnt köznevelési intézmény állította ki. A kormányhivatal az igazolást az intézmény irattárát kezelő szerv adatszolgáltatása alapján tudja kiállítani.
Az Országos Képzési Jegyzékben (OKJ) szereplő szakmákról szóló bizonyítványok esetében a közbenső hitelesítés előtt be kell szerezni a szakképzésért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) igazolását. Az NGM igazolásához be kell nyújtani a bizonyítványt kiállító intézménynél vagy jogutódjánál őrzött törzslap intézmény által hitelesített másolatát, valamint a bizonyítvány intézmény által hitelesített másolatát. Az igazolással kapcsolatban az NGM-ben a Szakképzési Osztályt (+36 (1) 795-6185, vagy +36 (1) 7957-993) kell keresni.
A közbenső hitelesítés birtokában az apostille hitelesítésért fel kell keresni a Külügyminisztérium Ügyfélszolgálatát (1027 Budapest, Nagy Imre tér 4.), amely hétfőtől csütörtökig 9-12 óra között van nyitva, pénteken csak iratkiadás van. Az adott napon leadott okiratok apostille hitelesítését másnapra végzik el, az eljárásért dokumentumonként 5500,- forintot kell fizetni. Nem budapesti ügyfelek esetében lehetőség van arra is, hogy az adott napon 10 óráig leadott dokumentumok apostille hitelesítését délutánra elvégezzék. Ez irányú kérésük esetén telefonon egyeztessenek a Külügyminisztérium Ügyfélszolgálatával a +36(1) 458-1706 telefonszámon.
A külképviselet felülhitelesítéséről annak az országnak a külképviselete tud tájékoztatást adni, amely országban az okiratot fel kívánják használni.”