Magyarországon 1970 óta működnek telefonos lelkisegély szolgálatok. Hiánypótló tevékenységükkel, a telefonos segítségnyújtás speciális szakmai módszertanával olyan költséghatékony, alacsony küszöbű, anonim, a hívók számára ingyenes szolgáltatást nyújtanak, amellyel a személyességen alapuló ellátási formákkal nem vagy csak nehezen elérhető célcsoportok is segítséget kaphatnak. Magyarország 2011-ben az EU-ban elsők között vezette be a mobilról is ingyenesen, éjjel-nappal hívható, 116-123-as, lelki elsősegélynyújtást biztosító telefonszámot.

„A kormány kiemelt feladatának tekinti, hogy támogató hátteret biztosítson a Magyarországon működő telefonos lelkisegély szolgálatok részére, amely mind anyagi, mind szakmai segítségnyújtásban megnyilvánul.”- közölte Novák Katalin, az EMMI család-, ifjúság- és nemzetközi ügyekért felelős államtitkára. Kiemelte, az idei évtől „Kríziskezelő szolgálatok fejlesztése” néven 1,16 milliárd forintos fejlesztési forrás is segíti a szolgálatokat, a központi költségvetés pedig további 51 millió forintot biztosít a korszerű feladatellátás céljaira.

A Lelki Elsősegély Telefonszolgálatok Nemzetközi Szövetsége május 16-át éppen húsz éve, 1997-ben nyilvánította a lelki elsősegély-szolgálatok világnapjává. E napon a társadalom figyelmét arra szeretnék felhívni, hogy a hétköznapi emberi kommunikáció már önmagában is konfliktus- és krízisoldó hatású, emellett a szolgálatokban dolgozók és az önkéntesek odaadó, áldozatkész, professzionális munkáját is köszönet illeti.