A Neten a Hivatal projekt célja az elektronikus közigazgatási szolgáltatások népszerűsítése. Az online szolgáltatások az ügyintézési lehetőségek bővülését, illetve az ügyintézés gyorsabb, kényelmesebb, gördülékenyebb módját biztosítják. Az e-közigaztatás felületeit és funkcióit, az elmúlt évek fejlesztéseit bemutató roadshow-t szervez 2015 májusában az ország több nagyvárosában a Neten a Hivatal.
A bürokratikus terhek csökkentése, az átláthatóság növelése, mint állami cél egybevág a fogyasztói igények változásával: az időtakarékos, egyszerű, elektronikus megoldásokat egyre több fiatal és vállalkozó keresi. A Neten a Hivatal program egyrészt az ő tudásukat kívánja bővíteni, másrészt szeretné megszólítani az elektronikus ügyintézéstől idegenkedőket is.
A projekt keretében 2015. május 11. és 16. között öt helyszínen népszerűsítő, információs roadshow indul, Budapest mellett olyan egyetemi nagyvárosokban, mint Győr, Miskolc és Szeged. A helyszíneken többek között lehetőség nyílik regisztrálni az Ügyfélkapun, illetve játékos kvízek keretében tesztelhetik a látogatók tudásukat a közigazgatásról. A roadshow-n bemutatkozik az OkmányApp és a Webes Ügysegéd alkalmazás is, amelyek mobileszközön vagy számítógépen keresztül teszik lehetővé az okmányigénylést, a személyes okmányokkal kapcsolatos ügyintézést, illetve naprakész információkat adnak azok státuszáról.
A helyszínen a Belügyminisztérium munkatársai a Neten a Hivatal információit gyűjtő oldalakra és az elektronikus közigazgatás előnyeire hívják fel a figyelmet, a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEK KH) pedig a hivatalos ügyintézést segítő felületekkel kapcsolatban ad tájékoztatást - az online lehetőségek mellett bemutatva a 1818-as Kormányzati Ügyfélvonalat is. A Kormányhivatalok munkatársai a Kormányablakok működése, az ott indítható ügytípusok kapcsán adnak felvilágosítást a roadshow-ra látogatóknak.
A roadshow részleteiről itt, a Neten a Hivatal projektről itt talál információkat.
A roadshow az ÁROP-2.2.18-2012-2012-0001 azonosítószámú “Közigazgatási szolgáltatások használatára való ösztönzés és azokról tájékoztatás” című kiemelt projekt keretében valósul meg.