A modern közigazgatás tudatosan nyit az új informatikai eszközök felé - így foglalható össze a Neten a Hivatal fő üzenete. A program célja, hogy bemutassa az elektronikus közigazgatási szolgáltatások által nyújtott lehetőségeket, és felhívja a figyelmet az elektronikus ügyintézés előnyeire.
A Kormányzat 2011-ben indította el a Magyary Programot, amelynek célja a hatékony nemzeti közigazgatás megteremtése. A hatékony és takarékos közigazgatáshoz, a “jó állam” kiépítéséhez elengedhetetlenek a minőségi e-ügyintézési szolgáltatások. A Neten a Hivatal projekt célja, hogy az állampolgárok és a vállalkozások számára is láthatóvá tegye az online ügyintézés jelenlegi lehetőségeit, illetve széles körben bemutassa az elmúlt évek fejlesztéseit, melyekre alapozva a közeljövőben számos új elektronikus szolgáltatás válhat elérhetővé az állampolgárok számára.
A lakosság és a vállalkozások már most számos olyan szolgáltatást elérhetnek, amelyek lehetővé teszik az online, akár mobileszközökről történő, gyorsabb ügyintézést, vagy az ügyek valós idejű nyomon követését is. Ilyen például a Webes Ügysegéd alkalmazás, illetve különböző mobil platformokon elérhető változata, az OkmányApp, melyek segítségével néhány kattintással - akár okostelefonról vagy táblagépről is - végezhető az okmányokkal kapcsolatos ügyintézés és követhető azok státusza.
Az ország bármely pontjáról, bármikor, azonos minőségben elérhető elektronikus közigazgatási szolgáltatások nem csak a lakossági és üzleti ügyfelek terheit csökkentik, de hozzájárulnak a közigazgatás még hatékonyabb működéséhez is.
A Neten a Hivatal projekt több olyan programot is megvalósít, mellyel széles körben népszerűsítik az elektronikus közigazgatási megoldásokat. A fiatalok május közepén öthelyszínes népszerűsítő, információs roadshow-n vehettek részt - Budapest mellett olyan egyetemi nagyvárosokban, mint Győr, Miskolc és Szeged. Emellett a közigazgatásban dolgozóknak országos tanfolyamokon kívánják bemutatni az e-közigazgatás legújabb, legmodernebb lehetőségeit, ezzel is növelve az ügyintézők felkészültségét, valamint gyorsítva az állampolgárok ügyintézését.
A kampány az ÁROP-2.2.18-2012-2012-0001 azonosítószámú, Közigazgatási szolgáltatások használatára való ösztönzés és azokról tájékoztatás című kiemelt projekt keretében valósul meg.
A Neten a Hivatal projektről a http://netenahivatal.gov.hu/ honlapon található bővebb információ.