Megújult a kormányzati ügyfélvonal, a 1818-as telefonszámon hívható központot Pintér Sándor belügyminiszter adta át kedden Budapesten.
Pintér Sándor azt mondta: egy országban az segíti legjobban a fejlődést, ha rend van, van megfelelő jogi háttér, jogbiztonság, és olyan államigazgatási rendszer, amely biztosítja a jogszabályok megismerhetőségét, betartatását és az állami apparátus gyors reagálóképességét.
Az új központtal kapcsolatban úgy fogalmazott: gyors, egyszerűbb és pontosabb lesz, valamint kényelmesebb, mert az ügyfélfogadás helyét és idejét az ügyfél határozhatja meg, akár külföldről is.
A miniszter szerint a gyors fejlődést segíti az elektronikus kormányzás, amely az állam irányítási feladatain túl a szolgáltató szerepét is erősíti, és emellett ügyfélbarát.
Pintér Sándor az elektronikus közigazgatás kialakítását a jövőbe mutató eseménysornak nevezte, hozzátéve: telefonon, e-mailben, SMS-ben, chaten is lehetőség van a kapcsolatfelvételre akár külföldről is.
Vetési Iván, a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának elnöke azt mondta: munkatársainak feladata az, hogy megvalósítsák a kommunikációt az állampolgárok és a közigazgatás között. A kommunikációs vonal bárhonnan bármikor elérhető, ezen keresztül az állampolgárok segítséget kaphatnak a közigazgatási ügyeik intézésében - hangsúlyozta.
A 900 millió forintos, európai uniós támogatással megvalósuló központról elmondta: több csatornán fogadnak megkereséseket, vezetékes és mobiltelefonon, faxon, e-mailben, chaten, fórumokon is. Hozzátette: a hívások 80 százaléka 30 másodpercen belül operátorhoz kerül, az elektronikus leveleket pedig átlagosan négy órán belül megválaszolják.
A megnyitón átadott sajtóközlemény szerint megújulása óta több mint 500 ezer hívást válaszolt meg a kormányzati ügyfélvonal. A januártól júniusig terjedő időszakban a legtöbb kérdés az ügyfélkapuval kapcsolatban érkezett, és sokan érdeklődtek vezetői engedéllyel, útlevéllel, felsőoktatási felvételivel, erkölcsi bizonyítvánnyal kapcsolatban és további általános közigazgatási kérdésekben is.
A 2004-es Európai Unióhoz való csatlakozás feltételei között szerepelt Magyarország elektronikus tájékoztatási csatornáinak fejlesztése. Ennek hatására 2005-ben létrejött az ország első közigazgatási kérdéseket megválaszoló call centere. A Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala "a telefonos ügyfélszolgálat megújítása" uniós projekt megvalósításával mindezt korszerűsítette. A fejlesztéssel megvalósuló ügyfélbarát megoldások kényelmesebbé és gyorsabbá tették az állampolgároknak a közigazgatási ügyeik intézését - tartalmazza a sajtóanyag.
Az ügyfélvonal szerteágazó szolgáltatást nyújt az állampolgárok, vállalkozások és költségvetési szervek részére az év minden napján, 24 órában. Kiemelt feladata a gyors, pontos és naprakész tájékoztatás, valamint telefonos és elektronikus segítségnyújtás a közigazgatási ügyintézéssel kapcsolatban.