A kormány céljai között szerepel, hogy az államigazgatás működtetését takarékosabbá tegye, ennek egyik lehetséges eszköze az államigazgatási intézmények telefonköltségeinek további csökkentése. Jelentős megtakarítás érhető el azzal, ha a több évtizede működő államigazgatási telefonszolgáltatást az állami tulajdonban álló Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (NISZ) tovább bővíti.
A NISZ a 2012-ben átvett rendszerben 80 ezer államigazgatási telefonszámon nyújt szolgáltatást, a kormány döntése tehát csak a jelenlegi szolgáltatás bővítését, ezzel együtt jelentős költségvetési megtakarítást jelent, hiszen a NISZ a többi piaci szolgáltatóval nagykereskedelmi áron szerződhet a kormányzati hálózaton kívülre irányuló hívások továbbítására (a hálózaton belüli hívások ingyenesek). A kormány elvi döntést hozott arról, hogy a központi államigazgatási szervek és területi szerveik, a fővárosi és megyei kormányhivatalok, az állami fenntartásban, illetve tulajdonban álló egészségügyi intézmények, a kormány irányítása vagy felügyelete alá tartozó egyéb szervezetek nem nyilvános, helyhez kötött telefonszolgáltatását a jövőben a NISZ nyújtsa. Ahogy az a Magyar Közlönyben is olvasható kormányhatározatban áll, a kormány felkérte az illetékes minisztereket, hogy vizsgálják meg ezt a lehetőséget, és készítsenek előterjesztést a telefonszolgáltatás kialakításának feltételeiről, üteméről, várható költségeiről, és terjesszék azt a kormány elé.