Vigyázat! Hadházy félrevezet!
Az ESR 112 rendszerben érkező hívások fogadása és a Hívásfogadó Rendszerben történő kezelése a korábbiaknál jelentősen gyorsabb reagálást és pontos terület-megjelölést tesz lehetővé. Hadházy Ákos országgyűlési képviselő úr (LMP) téved: a több millió segélyhívás közül mindössze 33 esetben volt okkal kifogásolható a hívásfogadó operátorok és a tevékenységirányítók eljárása - ezt a számot sem Hadházytól tudjuk, a minőségbiztosítási rendszer gyakorlatilag minden egyes hívásfogadást ellenőriz, szinte azonnal korrigál. A megalapozott kifogások számának évről évre csökkenő tendenciája bizonyítja: az ESR 112 megfelel a vele szemben támasztott elvárásoknak, az állampolgárok számára lényegesen nagyobb biztonságot jelent.
A Hívásfogadó Központokban megfelelő számú és képzettségű, idegen nyelvismerettel rendelkező munkatárs teljesít szolgálatot, gyorsan és szakszerűen hoznak döntést. Amennyiben több különböző szervezet egyidejű intézkedésére van szükség, összekapcsolják az irányítási-, mentési központokat, a bejelentőnek csak egyszer kell elmondania a történteket, a reagáló egységek egy időben indulnak a helyszínre, időveszteség nem keletkezik. Az ESR 112 hatékonyan működik állampolgáraink biztonsága érdekében.