Ahogyan az autóiparban, úgy a gazdaságban is nehéz új modelleket bevezetni; a magyar modell, mely a teljes foglalkoztatottságot tűzte ki céljául, sikeres – mondta Orbán Viktor szerdán Győrben, az Audi TT Roadster gyártásindítási ünnepségén.
A miniszterelnök kiemelte, a szakképzési rendszer átalakítása azért elengedhetetlen, mert folyamatosan rendelkezésre kell állnia az országban azoknak a jól képzett szakembereknek, akikre a vállalatoknak szükségük van. Csak akkor tudjuk felpörgetni a gazdaságot – fogalmazott –, ha piacképes szakmát adunk a fiatalok kezébe.
Orbán Viktor az Audi magyarországi munkáját méltatva hangsúlyozta, a cég a legelső olyan német vállalat, mely “rést nyitott” a vasfüggönyön, lehetőséget biztosítva a magyar cégeknek is a kijutásra. Hozzátette, az Audi nem kivinni akarta a tehetséget, hanem ide települt, “munkát és lehetőséget” adott az embereknek. Kiemelte, hogy a lehetőséggel éltünk, megmutattuk, hogy mi magyarok megfelelő feltételek mellett világszínvonalú teljesítményre vagyunk képesek.
A kormányfő emlékeztetett: a német autógyár 11 ezer magyar embert foglalkoztat közvetlenül, beszállítóival együtt ez 20 ezer család, mintegy 80 ezer ember “kenyerét jelenti”. Az Audi ma már nehezen képzelhető el Magyarország nélkül, ahogyan hazánk is nehezen elképzelhető az Audi nélkül – fogalmazott.
Orbán Viktor kiemelte: a világ egyik legsikeresebb autógyárában a munka dandárját magyar emberek végzik, közel negyedszázadon keresztül részt véve a magyar ipar tekintélyének visszaállításában, bizonyítva, hogy az ország érdemes a bizalomra.
A miniszterelnök megjegyezte, az Audi és Győr "nyerő páros" az autóiparban és a kézilabdában is.
Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának első embere az eseményen arról beszélt: pár hetente mutatnak be újabb modelleket, hiszen a konszern most tart modelloffenzívája második fokozatának kellős közepén; 2017 végéig félszáznál is több új modellt mutatnak be.
Megemlítette: a Roadster bemutatásával stratégiai óriásprojekt készült el, hiszen a tavaly nyáron átadott győri járműgyárban kiteljesítették a TT-családot.
A fejlődés mértékét érzékeltetve pedig arról beszélt, 1993-ban 35, ma több mint 550 focipályányi területet foglal el a gyár, akkori, 200-nál kevesebb munkavállalói létszám mára több mint 11 ezerre, a kezdeti 17 ezres évi legyártott motorszám pedig a 110-szeresére nőtt. Hozzátette, hogy ezen túl évente 160 ezer autót is készítenek itt, amivel a cég a második legnagyobb magyarországi vállalat.
Thomas Faustmann, az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezetésének első embere arról beszélt: a győri üzem 21 éve apró motorgyárként indult, mára pedig a világ legnagyobbja lett, megemlítve, hogy az itt előállított értéken belül hatvan százalék a hazai beszállítói arány.
"Győrben attól vagyunk erősek, hogy merünk nagyokat álmodni, tudunk együtt gondolkodni és nem félünk a kitűzött célhoz vezető úttól" - mondta Borkai Zsolt (Fidesz-KDNP), a város polgármestere, arra is kitérve, a siker kulcsa az volt, hogy itt a német tudás és precizitás találkozott a tehetséggel, a szorgalommal és a magyar emberek kreativitásával.
Az eseményen készült felvétel vágatlan változata megtekinthető a sajtószobában.